31 de maig 2011

2 x 1

2 x 1 o lo que es lo mateix dos marxes en un cap de setmana, el dissabte Puertos de Ribagorza a Graus i el diumenge Marató del Riu Ebre a Xerta, a quina he xalat més a la de Xerta sense cap dubte anant en grupet com a mi m'agrada fent fotos i parant a tots els avituallaments per a com a mínim agrair l'esforç d'esta gent que organitza la marxa any rera any. Però anem per parts:

Puertos de Ribagorza

Esta marxa que deu fer quatre anys que vaig poc a canviat el mateix recorregut, la mateixa organització però poc a poc més massificada, aquest any a la sortida 2800 ciclistes molts d'ells nerviosos sembla una carrera amater.
A la sortida molt de nervis sort que al ser gradot faig respecte i en un crit faig rogle. Pujant el primer port Castillo de Laguarres 1060m. em passa Batiste que es l'únic del poble que veig en tot el dia, ell va cap avant porta millors cames que jo, jo ha roda que no em trobo molt fi. coronem una bona grupeta uns 150 calculo jo, es baixa ràpid però cap problema la Giant i jo som un.
Durant la transició veig que Batiste va ven situat avui esta que s'en surt, al començament de l'encadenada de ports paro a fer un riu, deixo anar el grup passo de sofrir com un gos per a res, després agafo el meu ritme i a la pujada de Serrate - Villas de Turbon 1070m. veig que per detras poca gent m'agafarà s'ha fet un bon trau així que serà cuestió de anar recuperant, al tran tran aquí un alla un altre formem un grupet d'uns 15 que fem Bonansa 1380m tots a ritme i cap avall, aquí m'escapo sense voler i es que baixant vaig com un tiro.
Emprenem la pujada de l'Espina 1409m a ritmet valent, poc a poc la gent es va quedant, canvio de acompanyants llevat d'un parell que van igual que jo, anar fent i avant, en un de la zona faig una mica de tertúlia i m'explica curiositats dels paratges per on passem, ell també practica MTB. Coronem sense problemes el Coll de Fadas 1470m i ja esta fet això a comparació de lo passat aquest es una rampeta de rés.
Tirem a vall som uns 10, arribem al congost primer i després sortim a les valls camí de Graus la gent s'escaqueja de fer relleus i al final tots al esprint, jo em quedo l'últim de grup, no tinc cap "ansia" per entra. Recullo trastos, carrego la bici i em disposo a dutxar-me just davant meu entra Pedro que ja va dutxat, creuem unes paraules i a la dutxa. Després una mica de cua i a menjar pasta, postres i cap al cotxe espero una hora a veure si veig entrar a algun de la penya i sobre les 16h tiro cap a casa, al final no he vist a ningú més, ja farem lo comentari la setmana que be.

Marxa Marató del Riu Ebre

Desperto prompte avui he quedat en Fono, Lluc i Manel per a anar a fer el recorregut de la marxa de Xerta. Recollim els dorsals a l'estació de tren de la via verda, molta gent coneguda entre ells un altre faldut que a vingut pel seu compte, anem en busca de les bicis, anem una mica justos de temps però tampoc tenim cap obligació de sortir dels de davant, una vegada preparats anem a la sortida ja son les nou menys cinc, així que sortim els últims.
Sortida per la via verda, adelantant en compte a molta gent que va a un altre ritme més tranquil, passem per uns quants túnels per sort il·luminats, arribem a l'estació de Benifallet per on baixem al riu Canaleta, el creuem sense problema i això que baixa com sempre, al cabreres ja hi hauria una cua de gent mirant de no "xopar-se" els peus. Comencem a pujar per un vell camí que després es converteix en senderó que resulta ser el que baixem tots els anys, la pujada es molt elevada i com que davant hi ha més d'un que li costa al final mitja pujada a peu, el company Oscar de Vinarós m'ha comentat que ell la va pujar sense posar peu al terra, arribem dalt i comencem a rodar entre petites pujades i baixades, aixi una bona estona fins a Pinell de Brai. Primer avituallament i reparació del dia, resulta que no sap com Lluc a trencat un radi i un eslavó de la cadena, ell es pensava que el deixaria escapar però no. Tirem després de menjar i unes quantes risses, de camí a Miravet hi ha unes quantes rampes importants així que tots juntets anem fent sense pressa, després el sender més divertit del dia, es el de tots els anys. Arribem a Miravet i el seu pas en la barcassa on mengem al avituallament mentre esperem i aprofitem per a fer la foto de grup.
A la barcassa molta gent i un parell que canten l'himne del Barça, jejejeje, qui havia de ser Lluc i Fono. Sortida rapida per que només sortir hi ha un tramet de sender on sempre s'hi fa tap. Ara anem en busca de Rasquera, per uns moments ens dividim en dos grups Manel i jo per davant i Fono i Lluc més endarrerits, però al arribar al avituallament de Rasquera ja estem tots junt. Tirem avant per asfalt primer i després tornem a entrar per camins que van pujant i baixant, anem direcció a Benifallet on arribem per una forta baixada per pista tota en-cimentada i asfaltada, tornem a avituallar-mos tot i que ja falta poc no podíem deixar de saludar a les xiques que aquí hi ha, pel pont de l'eix de l'Ebre creuem novament en busca de la part dreta, baixem i passem per baix de la carretera del Pinell, ultima pujada del dia, un bon tram de asfalt que es fa molt dur per a algun, en arribar dalt tornem a estar al sender que abans em pujat a peu, baixada trepidant i creuada del Canaleta.
Una petita pujada i acabem per la via Verda novament fins a Xerta, arribem els quatre junts anem en busca de les dutxes i després del menjar que l'organització a preparat, rebem la samarreta de record i els calcetins. Com sempre una organització excel·lent, un recorregut molt bonic en bones novetats i un ambient immillorable entre tots els que avui em participat en aquesta 5a Marxa marató del riu Ebre.

Ruta GPS Garmin
Àlbum fotogràfic
Web Oficial, classificació, fotos organització

Anònim ha dit...

Bon dia Mingo!! No sabia que tenies este blog, soc un ignorant del tema internet, gracies per reconeixer el trevall i l'il.lusio que hi fiquem, a part d'aixo ens vas salvar de que se ens perdigues algo de personal a la tornada del caneletes!! gracies!! i fins la proxima!!

Lluis Horta (presi)

Mingo, moltes gràcies per la reparació del Pinell. Jo, ja em veia fora de la marxa.