1 de maig 2011

Marató del Monegros 29"

El cap de setmana pintava be, el dimecres a la reunió prèvia per a organitza la pujada de tot lo personal, Pere A.  em comentava que en tota probabilitat tindria la "furgo" per anar a dormir allí dalt i em proposava anar-hi tots dos, jo molt gustosament acceptava la proposta. El divendres cap a les 22h preníem camí cap a Sariñera on arribem passades les 24h i després de preparar els llits una bona dormida que demà toca corre i de valent. Pel mati un bon despertar, em passat una nit molt tranquil·la i relaxada el dia es solejat signe que no plourà i que farà calor. Abans de anar a esmorzar una foto per al record:
Després esmorzar per allí prop, una trucada de Ignasi Fandos em comunica que quan vulgui puc anar a recollir la bici cortesia de orbea es la 29er S Team, ufff una bici com aquesta una top en la seua categoria, tocarà apretar de valent i deixar el pavelló ben alt.
Esta es la meua en full equip, llàstima les rodes no son Tubeless, però la resta Sram XX complet, frens elixir XX, forquilla FOX, Selle Italia SLR, la resta de components carbonatats, .... una bici per a corre com el vent a veure si les cames responen a la altura.
Avans de la sortida una nou agraiment al company Ignasi per la lluita que a portat per aconseguir-me aquesta bici de TEST, moltes gracies Cicles Fandos.
Després de dinar i reposar un poc, anem a per la cursa, després de una hora de planton, resulta que les bicis de 29" tenim lloc reservat a la sortida entre els millors classificats de la edició anterior llàstima de temps allí plantat.
La sortida puntualíssima a les 13'30h sortim molt ràpid i la gent comença a passar per tot arreu, tot molt perillós, moltes frenades, tocs i massa estres però continuo estant davant. 
Sortim del poble i comença el festival de pols i gent caient i sortint disparada per les aigueres i la terra solta, en una frenada molt forta em toca posar peu a terra i resulta que estic trepitjant a un que esta allí anterra. Continuem a molta velocitat sobretot a les pujades on els de davant van provant al personal, costa molt però allí estem.
Passem el primer avituallament un grup nombrós ens dirigim a la pujada que es comenta serà molt dura en algun tram asfaltat, aquí ja cadascun fa el que pot em quedo uns metres que espero recuperar baixant ja que segur que la grupeta de davant baixa més traquila. Una vegada coronem tinc un grup a uns 100 metres i arreo per agafar, però arribant a colocarme entre ells una pedra rebotada arriba a la roda de detras i puffff llantada, quina m....a, això canvia tot, tranquilament canvio la camera mentre la gent va passant.
Reparada la averia toca tornar a la carrera em trobo en mig del no res i començo a remuntar un per aquí un altre per allà, en arribar al avituallament de la autopista para a posar aire, prefereixo anar rebotat que tornar a llantar, surto en un grupet però no son capassos de seguir la roda tiro tot sol a veure fins on arribo pel camí un Kapelmur de Sabiñanigo es posa a roda i comencem a fer relleus. 
Arribem al següent avituallament allí esta la família Ortiz i com paro aprofiten per a fer unes fotos de la bici ¿he Vicent?. En lo company de Sabi tirem a tren anem passant a gent que esta petada i es incapas de agafar, passem per llocs desconeguts. En tornar al riu ja estem als ultims 10 kilometres i ja tinc ganes de acabar així que poso tot el tren. El company prou feina te per a seguir, arribant al ultim tram de asfalt avancem a Jordi Carnicer, es posa a roda i al final em deixen entrar per davant, en parar Carnicer em felicita - bon final -, ell també portava una bici test i a trencat la cadena, quina llàstima.

Vídeo de l'arribada   surto al minut 2'36.

Final de festa tots els companys de la penya van arribant, ens anem reunint per a fer un mos i tornar cap a casa, per sort no hi ha hagut cap desgracia personal però mecànica si Pep a tingut que plegar, el canvi no li funcionava i Pedro a trencat la cadena i li toca tornar a peu fins al final.

Àlbum Fotogràfic per Ramon Ortiz