27 d’abr. 2011

Enduro i Pascua

Després d'un cap de setmana de Setmana Santa clàssic o sigui de pluges continues, avui dilluns el dia no despertava massa favorable però a mig dia ha canviat i finalment me decidit a sortir a fer una mica de cames per la Serra del Castell i la Serra de Godall. Com que ha estat plovent no cal fer massa camins per a evitar els "tolls" d'aigua que segur que s'han format així que intentaré anar el màxim de temps pels senders d'aquestes dos serres.
El recorregut comença des de casa en direcció al sender que puja al Castell des de la Creu Roja, esta molt humida i les pedres no son fàcils de superar be caminant aquí i uns peu i ja estem dalt, ja de passada pujo fins dalt on hi ha molt de visitant foraster. Baixada rapida i enllaçant per un parell de senders i camins arribo a la pujada del Tossal Gros, el camí es ample i pujo molt tranquil, poc fang i molt bones vistes, arribo dalt no hi ha ningú aprofito per a fer una panoràmica 360º.
Després de baixar a la carretera de Godall comença la part bonica de la ruta, remunto cap al sender del Tossal Redó que em porta cap a la torre de dalt de l'ermita, una vegada aquí baixo pel sender de la Cova Panís però a mitja baixada enllaço en un nou sender Racó del Forat que rodeja tota la torre per petits pinarets. Es un sender relativament pla amb alguna baixada tècnica i alguna pujada tècnica o impossible, no se. Torna a pujar fins al camí i enllaça amb un sender que voreja tota la cinglera de la part de l'ermita d'Ulldecona, es molt bonica i ofereix unes vistes molt bones de la vall, del Montsià i de la mateixa Ermita de la Pietat, enllaça amb la antiga baixada del camí de Godall cap a l'ermita per on baixo creuant les zones d'escalada que per aquí hi ha.
En arribar baix on hi ha un munt de gent menjant-se la mona ja toca tornar cap a casa però abans un parell d'enllaços més i pel camí asfaltat acabo la ruta, una ruta molt curta però ven aprofitada.

Josep Barberà. ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.

La sendera que dius que voreja a la torre, es diu (o la hem batejat, com vulguis), la dels Avealls.
A hores d'ara, i a falta de provar-ho demà, dir-te que molt probablement es farà a 0, doncs hem arreglat alguns pujadors que trencàvem la continuïtat de l'itinerari.