26 de maig 2011

Marxa d'Alcorisa - més val tard que mai

El dia despertava molt clar sense cap núvol a la vista, una marxa a la que no em xoparé vaig pensar. Cap a les 7h comencen a moure la gent de l'organització i com que estava dormint al costat mateix del pavelló on s'organitzaven pues em van despertar ells, una mica de "perea" i al aire. Recullo el dorsal una visita al bany per a netejar-me la cara i vaig a esmorzar al bar que tinc temps de sobres, un cafè en llet i un crusant en xocolata.
Tornant cap al cotxe començo a veure gent coneguda de Alcañis, Castell Fort, ..., Vinaros, una mica de tertúlia i a vestir-me, preparo la bici, em poso crema per al sol, sabates, el casco,  ulleres i una mica de menjar per a evitar tindre que parar al primer avituallament. Ja anant cap a la sortida una foto de grup, esta vegada en la gent de l'U.C.Vinaros.
Uy que menudets que son tots, jejeje. Em que do fent la xerrada aquí metre es fa l'hora de sortir, tots junts ens dirigim al punt de sortida on em trobo en més gent coneguda, a poc de sortir apareix Batiste que a vingut una mica just de temps. Es dona la sortida i en Batiste tirem cap a posicions capdavanteres una vegada allí una mica de conversa que la sortida es neutralitzada. El d'Alcañis em van avisant dels perills pels que passem una corba perillosa, un estretament, en això que es dona sortida i primeres hostilitats al poc coronem el Port del Caballo 724m, després re-agrupament que be baixada, en això que veig passar al home homenatjat avui Fran Vacas en la cabra es posa a tirar del grup i ens enfila a tots, sort que el pla dura poc. Voregem l'embassament de Calanda i a partir d'aquí tot es un trenca cames continuat on els que venien a guanyar comencen a pegar "arreons" per a fer madurar a la gent i anar castigant als possibles contrincants. Aguanto en los primers el pas per l'alt de Torrevelilla 663m i l'alt de St.Jose 837m, les carreteres son sinuoses i molt rugoses, arribem a una nacional on millora l'asfalt un bon lloc per a menjar i fer un traguet. 
En aixó que arribem a un encreuament on un company i conegut Luis Comin (guanyador de tres Degollaos) m'avisa que esta en molt mal estat però pareix que a la gent del davant no li importa i comença a pedalar for, per culpa meua estic en posicions posteriors i em tallo dels que s'escapen, a Batiste li passa el mateix i se li escapen els primers. Així que la marxa queda dividida en tres grups els primers, un grupet on es troba Batiste i una mica més retraçats el grupet on em quedo jo, per sort tinc dos coneguts en qui anar fent els comentaris.
Passem Bellmonte de Sant Jose i ja no veiem a ningú per davant ni per dretas, posem un ritme còmode per a tots i així farem més camí.
Continuem a bon ritme, ningú es guarda massa, passem pels avituallament en compte tots agafem alguna cosa sobretot beguda que fa molta calor, rodant rodant passem els ports de la Cañada de 837m i el Azud de 840m, Luis em comenta que la part que queda no li agrada gens que ell viu només a quaranta kilòmetres i només hi ha passat dos vegades en la seua vida, em pregunto ¿per que serà?
Arribem al peu del últim port de la jornada, primer tres kilòmetres al 9% per arribar al poble de Castellote, creuem el túnel i comença la verdadera proba de foc per a les cames, el port de las Valellas de 1130m en 10km, tots estem a un igual però qui portarà el ritme serem Enrique el company de Castellfort i jo. poc a poc superem aquesta pujada dura i molt calorosa, en arribar al últim avituallament ens diuen tot cap avall, jejjeje, un "pito" que encara queda la pujada final, tirem a relleus i encara queda temps per atrapar a un dels que anava per davant, últims kilòmetres la gent esta contenta els he ajudat a arribar be i ràpid així que meu recompensen deixant-me arribar el primer del grup a la meta.
Enrique a la foto i jo fem una coca-cola junt, Batiste ja fa deu minuts que ha arribat i també s'apropa, al final tots contents pels resultats, els dos em quedat entre els quinze primers Bastiste el seté en 4'04h i jo el dotzé en 4'14h. Anem cap a les dutxes que estem de salabror de la suor fins al pensament. Després de la dutxa tot es d'un altre color, anem a veure que ens donen de dinar, primer una degustació de vi i pernil salat amb pa i tomaquet.
Després una paella per a més de 300 ens espera buff quina fartada, de veure unes cerveses, postres amb fruita i gelats i cafés acompanyats per pastetes, jejeje, jo crec que he guanyat pes.
El dia a estat excel·lent, jo recomano a tots aquesta marxa del poble d'Alcorisa on si bolquen tots per a que la gent hi torne.


1 comentari:

batiste ha dit...

bona cronica,y bona marcha, para el any que be, avore si fem mes colla de la penya...........