5 de juny 2011

En-rutada per la costa i més

Ja feia uns dies que buscava tornar a entrenar en la bici MTB i per fi ho he aconseguit, llàstima que feien la marxa de Traiguera però crec que ells comprendran que per a anar a la Pedals de Foc Non-Stop tinc que entrenar moltíssim en aquesta bici. Pel foro-MTB i en la colla de Vinaros em fet una ruta per la costa primer i després per les serres de la Salsadella, Alcala i Sta.Madalena. Per a mi perfecte moltes hores pedalant i entre diferents terrenys on acostuma al cos a les pedres i les variacions de postura.
Per la meua part la ruta comença a Ulldecona a les 7h tinc que arribar a les 8h a Vinaros d'on es comença la ruta verdadera així que tiro per les canals, creuo el riu pel Moli Caixetes i pels camins directe a la plaça de l'Ajuntament de Vinaròs on ens fem la foto del grup que sortim.
lodani, Aitor, Oscar, Carlitos, davitet, dmingo i David
Sortim de Vinars vorejant la costa passant majoritariament per zones en asfalt, després de Benicarlo a Peñiscola pel passeig i ens endinsem a la Serra d'Irta pel primer sendero. Pugem al Coll d'Emberri tot més o menys junts, anem en busca del primer sender del dia, segurament serà un dels pocs que he fet més de dos vegades. Tornem a ser a la costa i per aquí anem en busca de Alcocebre on farem parada per a fer un mos, parem a un bar en terrassa en vistes al mar, esmorzem uns bocates i fem la xerrada, aquí el grup es divideix en dos el més nombrós torna cap a casa, així que ens quedem només tres per a fer la ruta primitivament planejada, som Oscar, Davit i Mingo ens acompanyem moltes ganes de ruta i descobrir mon.
La ruta la dissenyat Oscar i anem en busca de uns senders que els van ensenyar a la Marxa d'Alcala fem un parell de enllaços per on ni ell havia passat i poc a poc ens endinsem en els boscos de pins que hi ha per la serra que separa la costa de la zona de la Salsadella. Les pujades son constants per sort hi ha els senders i valen la pena, son molt ràpids i divertits, el terreny esta al punt humit però no relliscós.
Arribem a Alcala on fem una parada per a reposar i menjar una mica més, de passada gaudir de les vistes que corren per aquí:
Arranquem de nou i anem en busca d'un lloc que he sentit parlar molt pero desconeixia completament, la zona coneguda per Aixudi, es tracta d'uns tancats que van ser utilitzats per a la cria de baques de carn però que en l'actualitat estan tancades al pas però no hi ha ningú ni cap animal solt. L'entorn es espectacular, pel que sembla es va cremar i ara esta superpoblat de pi formant uns paisatges molt vistosos.
Baixem per les pistes del tancat i anem unflant la roda del darrera que tot el mati em porta de cap però confio que al arribar a casa reposant líquid es reparí. Sortim de la zona muntanyosa prop de Calig, sortim per camins molt pedregosos i de sobte Vitet ens crida, ha vist una cosa que feia rato buscava, jejeje
Ens fartem de cireres, pel terra ja n'hi han unes quantes i pensem que no les deuen ni collir, mmmm que bones estan. Tornem als camins i senders ja camí de Vinaròs, però primer passarem encara per unes quantes pujades importants, després de baixar les ultimes senderes ja estem prop comencem a fer reflexions i les cares dels companys van canviant ells ja estan prop de la dutxa. Arribem a la plaça i ha Oscar l'ha reconegut Jesús i ens ve a rebre cosa que aprofitem per a fer l'ultima foto del dia junts.
A mi encara em queda el camí de tornada a casa, torno més o menys pels mateixos camins però en alguna variació, tinc que fer dos parades per a posar aire a les dos rodes i ja comença a cansar tant de manxar. Arribo pel camí de l'Olivar i per l'Orito, ja soc a casa. Avui he fet una bona proba davant el que m'espera el proper 24 de juny.

Fer07 ha dit...

Molt Be Mingo! Quina paliça, je, je, em pasa ho mateix que a tu en les teves croniques i es que encara que la hagi fet legin-te es com si la fessi.

Has sigut el meu mentor fent croniques!

A veure pa quan puc fer una sortida d'aquestes en MTB.

Aupaa!

Fer07 ha dit...

Perdon per la errata, volia dir, encara que NO la hagi fet, i espera que no envie 3 o 4 comentaris mes a lo 006, je, je

Anònim ha dit...

Bona ruta!!!, per cert no tens un repostatge mes extens de les "vistes", creec que mereix la pena, jejeje