22 d’abr. 2012

El diumenge

El dia comença ven aviat, a les 7a.m. surto de casa direcció a Vinaròs, avui he quedat en los companys per a fer una marato de MTB per la Serra d'Irta, sobre les 8h ja estic al lloc de trobada.
Sortim de Vinaròs per la costa en busca de Benicarlo i Penyiscola, a Benicarlo parem a fer un cafeto i per Penyiscola passem rapit cap a la Torre de la Badum. Les primeres rampes del dia fan que em tregui la jaqueta que porto, a primera hora feia falta però ara ja no. Baixem ràpidament en busca de Alcocebre on passem entre els primer turistes que passegen per la vora de la mar.
Aquí la ruta s'endinsa  en busca de les serres que ens separen de Alcala, anem pujant i baixant el terreny per aquí esta ple de barrancs que fan que la ruta sigue molt trenca cames, de sobte ens trobem indicacions de la marxa que fan avui per aquí. Després de senderejar una bona estona arribem a la plaça d'Alcala on parem a fer un mos merescut i ja de passada ens dirigim a veure als coneguts que han vingut a participar a la marxa.
Després de dubtar per on tornem cap a Penyiscla comença la aventura ja que els dos que m'acompanyen ¿no saben? que el sender per on en porten es imposible de pujada, pel sender arribem al Castell d'Alcala.
Una vegada aquí ens endinsem als barrancs amagats de la Serra d'Irta en busca de la pujada de la Palmereta, es un camí en un desnivell brutal en 1km al 16%, damunt el terreny es de molta pedra solta.
Després be la baixada, un sender molt descarnat per l'aigua ple de pedres i algun pas complicat, arriba al camí de la Torre d'Emberri per on tornem en busca de Penyiscola novament, la tornada cap a Vinaròs la fem fent la xerrada, comentem si faran els 100km que buscaven,
xerrant d'aixó i d'alló arribem a la plaça de bous novament on m'acomiado dels companys de ruta, continuo cap a Ulldecona.
La tornada més o menys pel mateix lloc, variant l'arribada arribant fins al Moli l'Olibar i passant per la Plaça Catalunya dono per acabada aquesta maratoneta que avui he gaudit.