11 d’abr. 2011

Qdd Serra de Godall

Ja feia dies que volia anar a veure com funcionaven les QueDaDes de les Terres de l'Ebre i per fi tots els astres s'han conjuntat per a poder anar a una, la quedada a estat a Godall organitzada pels companys de la UCSA pot ser era la que més ganes em donava per a anar ja que sempre estan treballant en noves senderes que després tots gaudim. En aquesta edició ens prometien més de 10 kilòmetres de senders continuats amb moltíssimes novetats anem a veure.
A les 7'30h he quedat en los companys de Vinaros del ForoMTB Min i Vitet, puntuals sortim de la estació cap a la primera sendera la Calç, la quedada es a les 8'30h i anem retallant per a evitar fer tard, arribem a Godall pel camí vell i de fet som dels primers a fer-ho, ens tocarà esperar una mica.
A les 8'30h ja hi som tots aixì que fem la foto del gran grup uns 70 que ens em reunit i a pedalar.
Pugem pel camí asfaltat que passa per la font de Cap d'Ases, arribem a l'entrada de la sendera que baixa cap a l'ermita d'Ulldecona però em sorprenent en la neteja d'una variant que voreja tota la singlera on s'hi practica escalada clàssica i torna a la torre del Jucar, sortim al asfalt només creuar-lo per que aquí comença una nova novetat, la sendera del Racó del Forat novament vorejant anem a fer una volta per a tornar a pujar a la torre per la sendera de la Cova Panis on ens espera un avituallament molt fresc. Aprofitem per a fer la foto dels companys foreros que em vingut lodani, min1972, dmingo,davitet, davit_scott.
Continuem la ruta pels sender conegut primer Tossal Redo i després la Barqueta on han treballat de valent per a fer-la completament ciclable. Remuntem per la Calç novament en busca del següent avituallament al cap damunt de les corbes de Godall, un petit mos i per la Colomera cap avall, després empalmem novament per senders cap a la pujada de la sendera de la pedrera, passada la pedrera un altra novetat que ens portarà novament a la zona de la torre del Jucar. Per l'asfalt anem en busca de la sendera dels JB que ja es completament ciclable i apta per a tots els públics.
Aquí anem una mica perduts, jo pensava que aniríem a veure una novetat que neix de la font de Cap d'Ases però resulta que no, avui estrenarem el sender dels Figuerals, aquí si que han treballat de valent les desbrossadores, es espectacular i et porta fins al mateix Godall per alguns trams empedrats.
En arribar al final un altre petit refrigeri que agraïm en tot el cor, esta gent ens ha fet gaudir d'un bon dia de ruta en companyia de molts coneguts i conegudes de les nostres terres. Poc a poc la gent marxa cap a casa i nosaltres no tardem massa a fer el mateix, emprenem la tornada pel sender del Pou Pixador on apareix el senyor "pinxuilin" després de reparar anem en busca del camí bell ens aproximem al sender de Patorrat per on remuntem un altra vegada al més alt de les corbes de Godall, vitet i min em comenten que no han baixat mai per la Calç pos avui serà l'últim dia que ho podran dir, tirem a vall gaudin d'un desens rapid i molt divertit amb corbes  amplies i peraltades, llàstima que sempre hi han punxes, arribem a l'asfalt i de cop psssss, un altra vegada NO! tira ràpid cap al cotxe a veure si arribem jejeje, min torna a punxar aquest cop la roda de davant per sort aguanta fins a l'estació punt de sortida i acomiadament d'aquest bon dia de MTB.

Cronica UCSB
Crónica MontBike
Track GPS Qdd
Track GPS Garmin
Post del ForoMTB

MANEL TORTA ha dit...

Unes puntualizacions sobre el nom de les senderes de la Serra de Godall: la nova s'anomena "Sendera del Avealls", la que fins ara coneixiem com "Cova del Panís" passa a dir-se "Racó del Forat" que és el no del barranc que voreja, l'autèntica Cova del Panís està a punt de ser descoberta. La que baixa després del camí que comença a les antenes i acaba al Mas de Patorrat és la "Sendera dels Pinets". Finalment després de la Colomera van fer la del Pou de les Piques.
Si tot això et va agradar el que queda per fer encara és molt més millor, volem recuperar els antics passos que baixaven per dins dels pocs boscos que queden a la Serra.